Då var midsommarhelgen över och jag hoppas att du fick fira exakt som du önskade.

Min midsommar var nog den lugnaste jag firat på många år. Jag startade dagen med intuitiv Yoga nere på Naturligtvis i Skövde.

På vägen dit smög en tanke in som följde mig hela vägen in i yogalokalen, som idag var midsommarpyntad med en vacker centrerad blomsterbukett. Tanken som dök upp handlade om en tidigare vänskapsrelation där jag bokstavligen var livsviktig… idag är jag inte ens värd en like på sociala medier 🙈

Min andliga sida förstår att våra liv inte är parallella längre, medan min mänskliga kropp hade svårt att greppa varför jag idag möts med tystnad.

Jag tycker ju själv att jag inte har förändrats sååå mycket, trots mina självutvecklande utbildningar som jag gått… I grund och botten är jag ju samma gamla omtänksamma Anki fast… med större hjärta till mig själv.

Efter yogastunden gick jag hem och drack en proteinshake… vad åt du för midsommarlunch 😅

Innan jag gick på morgonen spillde jag ut en hel mugg med kaffe på min bordsduk, den tvättade jag efter snabblunchen… och sen gick det av bara farten. Hux flux var hela lägenheten städad. Skurade golven med lite rosmarin i vattnet, och sängen fick rena sängkläder med sprillans nya kuddar. Stora fluffiga hotellkuddar, 50 * 90 🥰 Örngotten som passade perfekt till dem hittade jag på Jotex. När de kom hem till mig reflekterade jag över namnet… Jinn (som Yin-energi jag skrev om i inlägget – Att vädra ut det gamla och bjuda in det nya, Feng shui och vatten i sovrummet. I took it as a good sign 😊

Plockade också fram min inre häxa och strödde salt vid dörrkarmen. En gammal folktro som en symbolisk handling för att ”börja om” och rena hemmet. Men också en symbolisk gräns som skyddar mitt hem. Saltet sopade jag bort dagen efter då den gjort sitt symboliska jobb. Nu låter jag energin jobba som det är tänkt.

Det kändes rätt att göra den ritualen vid midsommar, i samband med sommarsolståndet 🌿

Därefter dusch, sill, färsk potatis, glass, jordgubbar, ett glas rosé och lite kreativt skrivande på balkongen.

Vid 21-tiden kom en vän förbi på kaffe, och när han hade åkt iväg på sin MC bäddade jag ner mig i min rena säng med stora fluffiga kuddar och sov till 10:30 morgonen efter 😅

Det slog mig när jag satt på balkongen några dagar senare, med datorn i mitt knä, att jag städade nog inte bara lägenheten den där eftermiddagen… jag städade kanske lite i mitt inre också under hela dagen.

Jag tänker att vissa relationer kommer in i våra liv för att stanna en stund, inte för alltid. Parallella livsvägar som en dag kommer till en vägkorsning och man går åt olika håll. Det behöver inte betyda att det var/är mindre äkta för det.

Ibland behöver vi kanske inte alltid heller förstå för att kunna acceptera. Vad tror du?

  • Har du någon relation som förändrats genom åren och som du fortfarande försöker förstå?
  • Känner du igen känslan av att hjärtat har accepterat något som kroppen fortfarande bearbetar?
  • Vad var den finaste stunden under din midsommarhelg?

Med hjärtat som kompass – Anki

Tack för att du läser, lyssnar, gillar, kommenterar, delar. Utan dig hade inte den här kanalen varit levande 🙏❤️🙏

———————————————————————————————-

TIPS – Det är några dagar kvar på Gudinne Summit med Lina Lanestrand. Gratis att lyssna på, för att inspireras av 21 kvinnor.

Bland annat:

Lillemor Groth – Följ din sanna väg. ””Jag måste ha en mening i mitt liv”… Jamen du har en mening för du är här. Och meningen med livet är att leva livet…så att du mår bra, att alla andra mår bra i Sanning. Kärlek och Frid. För alla de tre är egentligen samma sak.

Maria Helander – som pratar om skrivandets/sagornas kraft – ”Orden kommer, bilderna kommer, berättelserna kommer. Jag skriver sagorna lika mycket för mig själv, som jag vet lika mycket att de behöver berättas för de som behöver höra sagorna. En djupare mening, en tanke…” (Gissa vem fler som känner så😊)

Och många fler. In och lyssna 💚

Kramelikram


💚YOUTUBE – Luta dig tillbaka, blunda en stund och lyssna på dagens inlägg. Samma rubrik som ovan ✨Lite yoga, lite vemod och väldigt fluffiga kuddar

💚 Vill du få texten direkt till din e-post samt lite extra bonus och första tjing på tips och erbjudanden? Tryck då HÄR

💚Att läsa mina texter är gratis, men jag tar tacksam emot en donation via swish 070-6520974. (Skriv ”gåva”), Tack 🙏